Pękające pięty

Nadmierne rogowacenie pięt i zespół pękających pięt często wiążą się bezpośrednio z suchością skóry. Problem suchości skóry może dotyczyć wybranych miejsc, jak i całej stopy. Obumarły, suchy naskórek przybiera żółte zabarwienie, czasami brudnoszare. Może mieć stałą i spójna konsystencję, jak również może być bardzo kruchy, łuszczący się i spękany, z czym spotykamy się w zespole pękających pięt. Nadmierne rogowacenie dotyczy najczęściej miejsc najbardziej obciążonych. Miejscami takimi są pięty, obszar stawów proksymalnych palców stopy oraz zewnętrzna krawędź podeszwy stopy. Przyczyny takiego stanu skóry mogą być różne. Poza nadmierną suchością można wyróżnić skłonności osobnicze człowieka, jak również błędy popełniane podczas dobierania obuwia, które będąc źle dopasowane, posiadające sztywną podeszwę wywołuje nadmierny ucisk lub tarcie, a w konsekwencji nadmierne podrażnienie skóry i rogowacenie.

Również błędy w pielęgnacji mogą się przyczynić do powstania rozpadlin naskórka. Negatywny wpływ na skórę stóp mają także zaburzenia hormonalne, dotyczy to szczególnie kobiet w okresie menopauzalnym. Choroby ogólnoustrojowe takie jak cukrzyca, reumatyzm, zaburzenia pracy wątroby i nerek, jak również niedobory witaminowe mogą przyspieszyć proces rogowacenia. Kolejną ważną przyczyną jest przyjmowanie leków takich jak cytostatyki podczas chorób nowotworowych lub leków rozrzedzających krew w chorobach zakrzepowych, po zawałach lub wylewach. Nieprawidłowe ułożenie szkieletu kostnego jak również infekcje grzybicze i alergie skórne mogą prowadzić do nadmiernego rogowacenia i pękania pięt.

Eliminacja przyczyn problemu jednak nie wystarczy. Konieczna jest wizyta u specjalisty, a nawet szereg wizyt w kilkutygodniowych odstępach, na których zostaną przeprowadzone odpowiednie do problemu zabiegi. Będzie to specjalistyczne usunięcie zrogowaciałego naskórka, zamknięcie porów skóry oraz nałożenie opatrunku mającego na celu złagodzenie i nawilżenie skóry oraz dostarczenie jej odpowiednich składników odżywczych. Dodatkowo każda wizyta zakończy się udzieleniem porad na temat pielęgnacji pięt w zaciszu własnej łazienki. Skuteczne pozbycie się problemu pękających pięt nie jest działaniem jednorazowym. Wymaga wytrwałości, systematycznego stosowania zaleconych kremów oraz bezwzględnej zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń (zmiana obuwia, picie większej ilości wody, pielęgnacja). Po kilku miesiącach od pierwszej wizyty nasze pięty znów będą gładkie i delikatne.

Zadzwoń teraz